از ابتدای فروردین تا کنون که نزدیک به سه ماه از سال 99 می‌گذرد 30 مورد حادثه غرق شدگی در استان اصفهان گزارش شده است که 17 نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۶۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 12 June 2020

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این آمار گفت: هشت نفر از این جان باختگان در استخرهای کشاورزی و ذخیره آب، پنج نفر در رودخانه‌ها (چهار نفر در زاینده رود و یک نفر در سمیرم) و چهار نفر در کانال‌های آب، استخر باغ‌های شخصی و سدهای مخزنی فوت کردند.

منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با ایرنا ، افزود: به مردم هشدار می‌دهیم که از شنا کردن در بستر رودخانه‌ها و کانال‌های منشعب از آن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بستر رودخانه زاینده‌رود، ناهموار است و جریان آب، افراد را به داخل خود می‌کشد، تصریح کرد: همچنین دمای آب رودخانه سرد است و شوک ناگهانی ناشی از سرما و همچنین جریان آب باعث افزایش احتمال غرق شدن می‌شود از طرفی کانال‌های آب نیز شکل ذوزنقه‌ای و شیب‌دار دارند و احتمال غرق شدن در آن زیاد است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه حجم آب زاینده‌رود در پایین دست رودخانه در چند روز اخیر بدلیل کاهش خروجی سد، کمتر شده است، تصریح کرد: اما همچنان این رودخانه در بالادست بویژه مناطقی مانند باغبهادران جریان دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌هاید لنجان و فلاورجان به ترتیب ۶۰ و ۲۵ کیلومتر از بستر رودخانه زاینده‌رود را در خود دارند، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ بند عرضی در این رودخانه از چم آسمان (در لنجان) تا ناژوان اصفهان برداشته شده که حالت خندقی در بستر آن ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه رودخانه‌های شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر مانند خِرسان و ماربُر نیز برای شنا کردن خطرآفرین هستند، خاطرنشان کرد: مردم باید از شنا کردن در سدهای مخزنی از جمله سدهای باغکل در خوانسار، خمیران در تیران، کوچری در گلپایگان و قره قاچ، حنا و کمانه در سمیرم پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به سه هزار و ۳۰۰ استخر کشاورزی و ذخیره آب در این استان نیز اشاره و اضافه کرد: مالکان این استخرها باید نسبت به نصب فنس، طناب و نردبان نجات و تابلوی هشدار اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار